Internacionalni eCommerce – što možemo očekivati?

Internacionalni eCommerce – što možemo očekivati?

Novo normalno je tu da ostane.

Da vas je netko prije pet godina upitao što očekujete u svijetu, vjerojatno biste rekli da će globalna ekonomija nastaviti cvjetati, potrošači će i dalje kupovati – možda malo više online i da će sve ostati više-manje isto; da je sasvim nemoguće za jedan virus da napravi globalni kaos – sve se to ipak događa u filmovima, zar ne?

No, COVID-19 uistinu jest promijenio sve. Iako nitko nije siguran kakav će biti daljnji utjecaj, svi smo svjesni da je ova situacija velika prednost za eCommerce industriju. Tek sada su se mnogi odlučili za online trgovine, a oni koji su već dulje vrijeme bili prisutni dobili su priliku svoju digitalnu prisutnost dodatno ojačati.

2022.donosi dodatne izazove, ali i pitanja. Dolazi li recesija? Hoće li inflacija negativno utjecati na sav trud uložen u online trgovine? Trenutno možemo reći da je sve moguće, zbog čega je još važnije da eCommerce ostane pouzdan i nastavi se prilagođavati.

mCommerce je nezaobilazan

Prema istraživanjima koje je proveo eMarketer, čak 64.9% ukupnog eCommercea čini mCommerce, odnosno commerce na mobilnim uređajima. Online trgovine su prisutne na svim kanalima i uređajima, a čak 3 od 4 ispitanika tvrdi da im kupovina putem mobilnog uređaja štedi vrijeme, na što gledaju kao na najveću prednost.

Mobilni uređaji igraju odlučujuću ulogu u donošenju odluka. Kupci imaju naviku proizvode pregledavati „usput“, žele da im je sve dostupno i njih 40% je spremno prijeći kod konkurencije ako se susretnu s lošim iskustvom na mobilnom uređaju. Sve ovo upućuje na jedno: brendovi moraju paziti na detalje – što je vaša trgovina više mobile-friendly, to je veća vjerojatnost konverzije.

Nastavak promjene potrošačkog ponašanja

Iako je pandemija bila katalist za eCommerce industriju, određeni potrošački obrasci ponašanja će ostati:

  • Prehrambeni lanci bilježe čak 30% povećanja prodaje putem online trgovina – predviđa se da će ova brojka biti dvostruko veća do 2025.
  • Povećan je i broj opreme za kućno vježbanje i predviđanja upućuju da će se ovaj trend nastaviti, bez obzira na otvaranje rekreativnih centara
  • Budući da je higijena i dalje na prvom mjestu, a teretane se još uvijek izbjegavaju, povećan je i broj kupovine online tečajeva vježbanja

B2B eCommerce je sljedeća velika stvar (koja je već tu)

Pandemija je definitivno promijenila način na koji cijeli svijet posluje. Kako je online prodaja značajno porasla 2020., tako je veliki broj B2B organizacija iskoristilo ovaj trend i uložilo u digitalnu transformaciju da bi na taj način zadovoljili sve veće potrebe kupaca. To je rezultiralo robusnim B2B platformama s velikim brojem B2B transakcija.

B2B Commerce je puno složeniji od klasične online prodaje (B2C). B2B se temelji na razmjeni proizvoda i usluga među kompanijama putem digitalne platforme. Kompanije koje posluju na ovaj način prate jedan od sljedeća dva modela kako bi kontrolirali svoje poslovanje:

  • Direktni model koji uključuje izgradnju njihove vlastite platforme te na taj način svoju prodaju usmjeravaju direktno kupcima bez prisutnosti konkurentskih proizvoda na toj istoj platformi
  • Marketplace koji objedinjuje B2B kompanije i omogućava im prodaju proizvoda među konkurentima

Kredibilitet i povjerenje je sve teže pridobiti

Kupci gledaju doslovno sve – način na koji su proizvodi prikazani, jezike koje trgovina podržava, dostupne vrste plaćanja, korisničku podršku pa i kanale na kojima je trgovina prisutna. Svaka prepreka kupcu, koliko god ona bila mala, će unijeti sumnju i negativno utjecati na korisničko ponašanje. Nekoliko stvari svakako trebate imati na umu:

Lokalizacija (jezik)

Čak i ako je kvaliteta sadržaja jako loša, istraživanja su pokazala da 65% kupaca preferira sadržaj na nativnom jeziku. Njih 40% neće kupiti proizvod s web stranice koja ne podržava njihov nativni jezik:

  • Ako izlazite na tržište s engleskim govornim područjem, neka engleski jezik bude primaran jezik na vašoj web trgovini
  • Kada radite prijevode sadržaja na web stranici, svakako angažirajte prevoditeljsku agenciju ili nativnog copywritera – što god da odlučite Google Translate neće biti dovoljan za kredibilitet i osjećaj povjerenja koji je neophodan

Valuta

Jedan od četiri kupca će napustiti web trgovinu ako uoče da ne mogu odabrati lokalnu valutu za plaćanje. Ovdje svakako treba planirati u skladu s ciljanim tržištima – nije realno podržati svaku valutu. U većini slučajeva je potrošačima konverzija valute nepovoljna te će njih 70% odustati od plaćanja bez obzira na vrijeme provedeno u odabir proizvoda.

Najbolji i najbrži način da prilagodite svoju web trgovinu lokalnim plaćanjima jest da odaberete kvalitetan payment gateway. Ne samo da se konverzija onda odrađuje unutar gatewaya, već i kupcu dajete osjećaj sigurnosti – nema straha od prijevara ili krađe podataka:

  • Kupac plaća direktno putem web stranice ili aplikacije
  • Detalji plaćanja se sigurno šalju putem payment gatewaya
  • Trgovački račun obrađuje detalje plaćanja
  • Kupac je obaviješten ako je plaćanje uspješno provedeno
  • Sredstva se isplaćuju na račun trgovca bez naknada

Odabirom odgovarajućeg payment gatewaya možete značajno povećati prodaju:

  • Pobrinite se da payment gateway kojeg odabirete podržava više valuta
  • Payment gateway mora poštivati zakonske regulative koje se mogu razlikovati ovisno o državi
  • Privatnost i sigurnost su uvijek na prvom mjestu kada je u pitanju iskustvo kupca – kartični podaci moraju ostati zaštićeni
  • Vrijeme naplate mora biti realno i razumno
  • Lakoća integracije s online trgovinom je također jako važna
  • Pobrinite se da naknade koje payment provider uzima ulaze u vaš budžet i da nema „skrivenih troškova“
  • Morate odlučiti hoće li payment gateway usmjeriti kupca na drugu stranicu (redirect) ili će se plaćanje izvršiti na istoj stranici

Više prilika znači i veća konkurencija

Kada je riječ o trgovini, više nismo ograničeni na prodaju unutar zemlje u kojoj živimo. U post-COVID svijetu, granice i prilike su sada uistinu beskrajne.

Dobra vijest je da vam nije potrebna globalna prisutnost da biste izašli na globalno tržište. Primjerice, većina prekooceanskih transakcija je napravljeno u Indiji, dok su proizvodi dolazili iz USA. Društvene mreže, kao i oglašavanje na istima, je jedan od najbržih načina da izađete na globalno tržište. Ako još uvijek niste spremni za izgradnju vlastite online trgovine, istražite mogućnosti svjetskih lidera kao što su Amazon, eBay ili Alibaba koji su 2020. činili čak 20% globalne web prodaje.

Zašto je SAP Commerce Cloud najbolji odabir za digitalnu trgovinu?

SAP Commerce Cloud pruža pouzdanu platformu za eCommerce koja vam može pomoći u digitalnoj transformaciji, dok istovremeno razvijate i implementirate vlastite ideje. S naprednom front tehnologijom ćete moći svoju online trgovinu konstantno prilagođavati trendovima na svim uređajima.

  • TrustRadius 2022 Top Rated Award – 2022. je SAP Commerce Cloud dobio TrustRadius nagradu za eCommerce i upravljanje narudžbama, kako za B2B tako i za B2C prodaju.
  • Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce – Gartner je prepoznao SAP kao lidera za digitalni commerce čak sedmi put za redom.

Riječ je o jednom stabilnom, robusnom, sigurnom i skalabilnom rješenju koje je lako integrirati s drugim servisima. Unutar SAP Commerce Clouda možete odabrati različita industrijska rješenja koja pojednostavljuju procese i smanjuju rizik od neuspješne implementacije eCommerce strategije.