Softversko rješenje za podršku Službi 112

Izazov

Informatizirati i modernizirati komunikacijski

sustav Službe za sustav 112, kako bi se

unaprijedio njen rad.

Rješenje

Implementacija softverskog rješenja CTI

sustav SFERA.

Rezultat

Unaprijeđena brzina i kvaliteta rada Službe za

sustav 112.

Implementacijom softverskog rješenja za podršku operaterima Službe za sustav 112 postignuto je da njihov rad bude još brži i kvalitetniji, a samo rješenje unaprijedilo je funkcioniranje Službe ključne u pomaganju građanima u hitnim situacijama.

Broj 112 jedinstven je europski broj za hitne službe. Poziv na 112 usmjerava građane na operatere Službe za sustav 112, odnosno na odgovarajući županijski centar 112 namijenjen za prihvat hitnih poziva.

Obzirom na svrhu svog postojanja, funkcioniranje Službe kroz cjelokupni proces, od zaprimanja poziva i njegove obrade, do alarmiranja odgovarajuće hitne službe, ne trpi pogreške niti sporost. Stoga je izuzetno važno da sustav koji koriste operatori službe 112 bude pouzdan, brz, jednostavan za korištenje te omogućava korištenje svih mogućih funkcionalnosti neophodnih za besprijekorno obavljanje posla.

U 16 županijskih centara i na centralnoj lokaciji Ravnateljstva civilne zaštite u Zagrebu, u čijoj nadležnosti se Služba za sustav 112 nalazi, implementiran je CTI (Computer Telephony Integration) sustav SFERA – operativno-kontaktni centar za podršku operaterima sustava 112, razvijen u KING ICT-u.

Unaprijeđen poslovni proces Službe 112

Rješenje je omogućilo lakše koordiniranje zajedničkog rada u više centara, pri čemu su svi podaci automatski vidljivi u svim surađujućim centrima u realnom vremenu.

Sustav koristi verificirane snimače poziva kako bi se osigurala potrebna zaštićenost i sigurnost podataka o pozivu. Uz prikaz broja i naziva pozivatelja sustav omogućuje i višestruke manipulacije pozivom. Svi relevantni podaci o pozivu i postupanju operatera snimaju se u bazu podataka. Izrada izvješća po proizvoljno izabranim kriterijima te mogućnost pretraživanja također prema različitim kriterijima doprinose transparentnosti rada službe.

Implementacija softverskog rješenja CTI sustav SFERA.

Što je KING ICT izveo u sklopu projekta?

  • implementaciju softverskog rješenja za 16 županijskih centara 112
  • implementaciju softverskog rješenja na CTI sustavu s funkcionalnostima CTI sustava
  • implementaciju softverskog rješenja za sinkronizaciju i uvezivanje u jedinstvenu mrežu Županijskog centra 112 i Državnog centra zaštite i spašavanja
  • implementaciju vatrozida na lokacijama implementacije komunikacijskog i softverskog rješenja; vatrozid osigurava zaštitu mrežnog prometa te uspostavu VPN tunela prema centralnoj lokaciji u sjedištu Službe za sustav 112
  • implementacija cjelokupne hardverske i softverske infrastrukture koja osigurava stabilno okruženje za ovaj nacionalno kritični sustav (poslužitelji, pohrana podataka)

Softversko rješenje SFERA u potpunosti je razvijeno unutar KING ICT-a. Arhitektura sustava napravljena je tako da ostavlja brojne mogućnosti buduće nadogradnje, primjerice mogućnost zaprimanja e-call-a.