Sustav za prodaju i rezervaciju karata

Izazov

Podići razinu kvalitete usluga i omogućiti korisnicima nove kanale za rezervaciju i kupovinu karata.

Rješenje

Jedinstveni sustav za prodaju i rezervaciju karata za domaći i međunarodni prijevoz.

Rezultat

Modernizirano poslovanje, brže i jednostavnije korištenje usluga prijevoza.

HŽ Putnički prijevoz prilagodio je način poslovanja dinamičnim potrebama svojih korisnika i rastućem trendu korištenja Interneta kao prodajnog kanala u željezničkom prijevozu. Uvođenjem informacijskog sustava za prodaju i rezervaciju putničkih karata tvrtka je također realizirala važan preduvjet za povećanje poslovnih prihoda.

HŽ Putnički prijevoz je tvrtka koja obavlja javni prijevoz putnika u unutarnjem i međunarodnom željezničkom prometu. O količini putnika koji koriste usluge prijevoza vlakom svjedoče brojke od oko 5,9 milijuna prodanih karata u unutarnjem prijevozu i oko 100.000 u međunarodnom prijevozu na godišnjoj razini.

Kako bi podigla razinu kvalitete usluga i modernizirala poslovanje, tvrtka je uvela nove načine prodaje, usklađene s dinamičnim potrebama korisnika i suvremenim tehnologijama.

Osim na blagajnama, karte za putovanja vlakom sada je moguće rezervirati i kupiti online – putem internetskog portala HŽ Putnički prijevoz te pomoću pametnog telefona. Uvedena je i prodaja karata na bezgotovinskim automatima, gdje se prijevozne karte kupuju koristeći kartični način plaćanja. Završnu fazu projekta predstavlja implementacija tzv. stabilnih terminala, te uvođenje smart kartica umjesto kartonskih iskaznica za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte (u tijeku).

Temelj novih kanala prodaje je jedinstven sustav za prodaju i rezervaciju karata za domaći i međunarodni prijevoz.

Pogodnosti za klijenta:

  • povećanje razine kvalitete usluga prema krajnjim korisnicima
  • mogućnost kupnje prijevoznih karata od 0 do 24 sata, kreiranje različitih tarifnih modela, kraće vrijeme potrebno za ispostavljanje karte
  • bolji uvid u cjelokupno poslovanje, postignut uvođenjem novog sustava te povezivanje sa svim drugim ključnim IT sustavima tvrtke
  • sigurnost i neprekidno poslovanje – implementirana infrastrukturna rješenja omogućavaju dostupnost sustava 99,9%

Modernizirano poslovanje, brže i jednostavnije korištenje usluga prijevoza.

Projekt je obuhvatio:

  • implementaciju integralnog sustava za prodaju putničkih karata za pet kanala prodaje: POS blagajne i mobilne terminale, TVM kartomate te web i smartphone prodaju
  • integraciju rješenja s ostalim sustavima: CRM-om (rješenjem za upravljanje kupcima), SAP ERP sustavom, BI rješenjem za analitiku te integraciju s EPA sustavom za međunarodnu prodaju
  • implementaciju internetskog portala za prodaju karata
  • implementaciju serverske infrastrukture visokodostupnog virtualnog okruženja
  • implementaciju sustava za pohranu podataka s uspostavom oporavka u slučaju nepredviđenih situacija
  • osiguravanje adekvatne zaštite za kritične servise sustava, implementacijom vatrozida (firewall), sustava za sprečavanje ranjivosti (IPS) te sustava za balansiranje mrežnog prometa (Load Balancer)
  • isporuku i implementaciju opreme: blagajni, mobilnih uređaja za konduktere, uređaja za izradu pametnih kartica, TVM kartomata i ostale potrebne opreme
  • uvođenje pametnih kartica s Mifare DESfire tehnologijom, umjesto postojećih papirnatih iskaznica

Projekt je za HŽ Putnički prijevoz realizirao KING ICT, u suradnji s tvrtkama Scheidt & Bachmann GmbH iz Njemačke i Četrta pot d.o.o. iz Slovenije.